Arie Luyendyk
1953. szeptember 21.

Születési hely: Sommelsdijk, Hollandia

Az eredeti hollnad neve Arie Luijendijk. A könnyebb kiejthetőség miatt egy kicsit angolosította.
Az 1970-es évek elején kezdett versenyezni Hollandiában. Számos holland bajnoki címet szerzett.
1977-ben megnyerte az European Super Vee bajnokságot. Ebben az évben a Formula-3 sorozatban is rajthoz állt.
Az 1978 és 1979-es szezont is a Formula-3-as és a Super Vee bajnokságokban töltötte. A Super Vee bajnokságban 1978-ban 7., míg 1979-ben az 5. helyen végzett.
1980-ban a Super Vee összetett 2. helyét szerezte meg. 1981-ben csupán a 10. helyig jutott, majd a 1982-ben visszakapaszkodott a 6. helyre.
1984-től az amerikai CART sorozatban versenyez. A Bettenhausen csapatnál kapott szerződést. Egyetlen versenyen indult, az Elkhart Lake-i road pályán. A versenyt a 8. helyen zárta.
1985-ben is a Bettenhausen csapatánál versenyez. Nehéz szezont futott. Négyszer töri össze az autóját. Legjobb eredménye a Cleveland-i 5. hely volt. Az évadot a 18. helyen zárta.
1986-ban a Bettenhausen csapat autójának megbízhatóságával problémák voltak. Hatszor esik ki műszaki hibák miatt. Négy Top 10 helyezést szerez. Legjobb eredményei két 6. hely, Phoenix és Toronto. A bajnokságban a 17. helyet szerezte meg.
1987-es szezonnak a Hemelgarn csapattal vág neki. Lényegesen megbízhatóbb autót kapott és jöttek az eredmények is. Hat Top 5 helyezést gyűjtött be. A Phoenix-i oválon a 3. helyen intették le. Az év végére a 7. helyre jött fel.
1988-ban a Dick Simon Racing-hez szerződik. Ismét az autó megbízhatóságával voltak gondok. Mid-Ohio-ban kisebb sérülést szenved. A szezon végénre visszacsúszik a 14. helyre.
1989-ben a 10. helyig jut. Összesen tíz Top10 helyezést szerez. Portlandban a 3. helyen futott be.
1990-ben ismét csapatot vált, Doug Shierson gárdájához szerződik le. Indianapolis-ban remekel, a 3. rajthelyet szerzi meg, és az 500 mérföldes száguldást pedig megnyeri. A szezon első felében jönnek rendre a jó eredmények. Az évad második fele viszont csalódást keltő lett. A szezont így csak a 8. helyen tudta zárni.
1991-re a Granatelli Racing szerződtette. Két győzelmet is szerez, Phoenix és Nazareth, emellett nyolc Top 5 helyezést gyűjtött be. Jó szezont futott és a 6. helyre hozta a csapat autóját az év végére.
1992-ben Chip Ganassi #6-os autóját vezetheti, igaz csak Indianapolis-ban a Michigan-i oválon kap lehetőséget. Mindkét versenyt feladni kényszerült.
1993-ban teljes szezont fut a Ganassi csapatnál. Felemás szezont tudhatott le. Összesen öt Top 5 helyezést zsebelt be. Összesítettben a 8. helyet szerezte meg.
1994-es szezonra ismét csapatot vált. Az Indy Regency Racing-nél kapott helyet. Az eredmények nem adnak sok örömre okot. A legjobb eredménye egy 2. hely volt a Michigan-i oválon. Csak a 17. helyig jutott.
1995-ben a Team Menard csapatnál vezet, igaz csak két versenyen kap lehetőséget. Phoenix-ben kiesik, míg Indianapolis-ban a 7. helyen futott be.
1996-os szezonban a Jonathan Byrd csapattal az új IRL sorozatban versenyez. Orlando-ban, Phoenix-ben és az Indy500-on áll rajthoz. Az Orlando-i versenyen és az Indy500-on kiesik. A Phoenix-i versenyt viszont megnyerte. Az új sorozat nyitó bajnokságának három versenye után a 7. helyen végzett.
1996-97-es évadban a Treadway csapathoz csatlakozik, egészen 2002-ig versenyez ennél a csapatnál. Megszerzi 2. Indy500 trófeáját, pole-ból indulva nyeri az 500 mérföldes száguldást. A következő Texas-i versenyen sem talál legyőzőre. A többi verseny nagy részén rendre a mezőny végén végez. Ennek ellenére a 6. helyen zárta az évet.
1998 ismét egy változatos szezon, Las Vegas-ban győz viszont öt versenyen kiesik balesetek és műszaki problémák miatt. Csak a 8. helyen végez az összetettben.
1999-től már csak az Indy500-as versenyeken indul. Persze kivétel volt, a 2002-es Michigan-i verseny. Túl sok sikert nem tudott elkönyvelni a versenyeken. 1999-ben még megszerezte 2. Indy500-as pole-ját. A 2003-as verseny kvalifikációján bukott és megsérült, így a versenyt is kihagyni kényszerült.
Open wheel versenyeken kívül is sikerült diadalmaskodnia. Nyerni tudott az 1989-es 12 órás Sebring-i és 1998-ban a 24 órás Daytona-i versenyeken is.
A hollnadiai Zandvoort pálya utlsó kanyarját Arie Luyendyk-ről nevezték el.
Visszavonulása után az Indycar versenyirányításánál tevékenykedett.
Fia, Arie Luyendyk Jr. szintén autóversenyző.

Bajnok: -
Indianapolis 500 győzelem: 1990, 1997

Rajtok: 171
Győzelmek: 7
Pole: 5
Pontok: 4563

Címei:
2014, Motorsports Hall of Fame of America