Jules Goux
1885. április 6. - 1965. március 6.

Párizsi születésű Francia autóversenyző, aki az autóversenyzés hajnalától a versenypályákon hajtotta versenygépét.
Első nagy sikere az 1909-es Barcelona közelében rendezett Catalan Cup megnyerése. Ezt a sikert 1909-ben megismételte.
E siker hatására a Peugeot gyári csapat meghívta a versenyzői közé. Egy új soros négyhengeres motor kifejlesztésében segített a Peugeot-nak.
1912-ben az új Peugeot versenygéppel megnyerte a Sarthe Cup-ot a Le Mans-i versenypályán, 648 km-t teljesítve.
1913-ban csapatával átutazott Amerikába, hogy kipróbálja magát és versenygépét az Indianapolis 500 mérföldes versenyen. A Peugeot autó nagyon jól ment, és a Goux a 7. rajthelyre kvalifikálta magát.
A versenyen remekelt, 138 körön át vezette a mezőnyt és a verseny végén győztesként intették le. Az 500 mérföldet 6 óra 35 perc alatt teljesítette, 75.933 Mp/h-ás átlagot futva.
Közben Európában is versenyzett. Két második helyet szerez, a XIII. Grand Prix de l'A.C.F.-i (Amiens: 916.98 km) és a VII. Coupe des Voiturettes-i (623.8 km) és a versenyeken. Voiturettes-ben megfutja a leggyorsabb kört is, az 51.983-es kört 29.27 perc alatt teljesítve, amely 106.627 kph-ás árlagot jelentett.
A következő évben is részt vesz az 500-as versenyen. de nem sikerül az 1913-as bravúrt megismételnie. Igaz az elért 4. helye is kiváló eredmény, amiért nem kellett szégyenkeznie, főleg hogy a 19. rajthelyről küzdötte fel magát.
Ugyanebben az évben a XIV. Grand Prix de l"Automobile Club de France (Lyon: 752.58 km) versenyen a 4. helyet szerzi meg.
Az Első világháború miatt megszüntek a versenyek Európában és Amerikában is.
A háború utáni első Indy500-on már a pályán köröz ismét. Kiváló versenyzéssel a 22. rajthelyről indulva a 3. helyen zárja a versenyt. Ebben az évben még a Sheephead-i versenyen is szeretett volna indulni, de az autója nem érkezett meg időben.
Közben természetesen az európai versenypályákon is jelen van.
1921-ben a Ballot Automobile versenyautójával a 3. helyet szerzi meg a Francia Grand Prix-n, majd a Brescia mellett megrendezett Olasz Grand Prix-t megnyeri.
Eközben természetesen 1920-ban és 1922-ben részt vesz az Indianapolis-i versenyen. Mindkét évben műszaki probléma miatt kénytelen kiszállni a versenyből. 1923-ban pedig nevez egy Schmidt autóval, majd pedig visszavonják a nevezést.
A következő években az öreg kontinensen sem sikerül kiemelkedőt mutatnia.
1926-ban a Bugatti csapat T39A jelű autójával visszatér az elitbe. Nyer a Miramas-i Francia GP-n és a Circuito Lasarte-i (Spanyolország) pályán rendezett Európa GP-n.
1927-ben még részt vesz a Spa-Francorchamps-i túraautó versenyen.
A II. Világháborúig a Peugeot-nál és a Bugattinál is dolgozott mérnökként. A háború után visszavonult és az 1965-ben bekövetkezett haláláig a Franciaországi Mirmande-ban élt feleségével.

Indianapolis 500 győzelem: 1913

Rajtok: 5
Győzelmek: 1
Pole: -
Szerzett pontok: 1410
Vezetett körök: 138