Kenny Bräck
1966.03.21.

Születési hely: Arvika, Svédország

Ugyanúgy Go-Kart-al kezdte pályafutását, mint az autóversenyzők nagy többsége. Kenny 13 évesen kapott egy gokartot.
A Kart-os évek után következett a svéd és az angol Formula Ford és Formula-3. 1986-ban megnyerte a svéd Formula Ford Junior bajnokságot.
Egyszerre több sorozatban is versenyzett, Európában a Formula Opel Lotus sorozatban és a Renault Clio Cup-ban, de a svéd Renault Clio Cup-ot sem hagyta ki, ahol 1992-ben bajnok lett.
1993-tól az USA-ban versenyzett, a Barber Saab Pro bajnokságban, ahol újoncként tarolt. A szezon 12 verenyéből hat verseny megnyert. Érdemes felsorolni a helyszíneket is, Miami, Sebring, Lime Rock, Detroit, Watkins Glen és Road America.
1994-től a Nemzetközi Formula 3000-ben versenyez. Újonc szezonjában a 11. helyen végzett. Viszont a következő 1995-ös szezonban a 3. helyet szerezte meg egy győzelmet szerezve.
1996-ban átigazol a SuperNova csapathoz, szerez három győzelmet, Nürburgring, Hockenheim és Silverstone. A bajnokságot pedig a 2. helyen fejezi be 3 ponttal lemaradva Jörg Müller mögött.
1997-ben visszatér Amerikába az IRL sorozatban mutatkozott be. A szezon végére belelendült az ovál versenyzésbe. Charlotte-ban és Loudon-ban érte el a legjobb befutóját, mindkétszer 5. lett.
1998-ban A.J. Foyt-nál versenyez. És megszerzi a bajnoki címet. Az évad most is nehezen indult. A szezon első felében a legjobb eredménye a Texas-i 3. hely volt. A szezon második felében viszont hoz egy hármas győzelmni sorozatot; Charlotte, Pikes Peak és Atlanta. ezzel tett nagy lépést a bajnoki címe felé.
1999-ben is bajnoki címért harcol. Indianpolis-ban megnyeri az 500 mérföldes versenyt, beírva nvét az autóversenyzés nagykönyvébe. Az Atlanta-i és Dover-i versenyeken a 3. helyen intik le, a Las Vegas-i oválon pedig a második helyen végzett, minta ahogy a bajnokságban is.
2000-ben miután az IRL-ben mindent megnyert, átigazolt a CART sorozatba. Itt is neves csapatfőnöke lesz, Bobby Rahal. A CART bajnokságban is folytatja kiváló szereplését, újoncként a 4. helyen végez. Kilenc Top 5 helyezést gyűjt a Rahal csapatnak.
2001-ben már a bajnoki címre hajthat. nagyon jó szezont teljesít. Hat pole és négy győzelem (Motegi, Milwaukee, Chicago és Lausitzring), és összesen nyolc Top 5 helyezés. De Gil de Ferran-t még így sem tudta legyűrni, így csak a 2. hely jutott neki. Részt vesz az IROC versenyen
2002 a CART utlsó szezonja. Ebben az évben Chip Ganassi csapatát erősíti. Szerényebb eredményekkel kell beérnie. Egy pole, Rockingham és egy győzelem Mexico City állt csak a neve mellett, összesen hat Top 5 helyet zsebelhettet be. Ezekkel az eredményekkel csak a 6. helyig jutott.
2003-ra visszatért az IRL sorozatba, a Rahal csapattal karöltve. De mivel a Rahal csapat új volt ebben a sorozatban így nem nagyon jöttek az eredmények sem. Motegi-ben 2. tudott lenni. Az évadzáró Texas-i versenyen súlyos balesetet szenved, amely majdnem az életébe került. Thomas Scheckter-rel ütközött és az autója a drótkerítésbe csapódott. Brutális baleset volt melybe többszörös lábtörést, szegycsont, csigolya és combcsont törést is szenvedett, összeomlott a keringése a rá ható G erőhatástól. A felépülése 18 hónapig tartott.
2005-ben újra autóba ült, de csak az Indy500-on indult. A 92. körben a felfüggesztés hibája miatt kiállni kényszerült.
Négy évvel visszavonulása után az ESPN X Games-en ül újra autóba. Majd egészen 2011-ig rally versenyeken vesz részt.
2011 óta angliában él. 2013-ban az Autosport Magazin beválasztotta az 50 legjobb versenyző közé, aki sosem vezetett a Formula-1-ben.
Kenny Bräck egy igaz amerikai autóversenyzővé nőtte ki magát svéd létére. Bajnok és Indy500 győztes, minden pálya típuson nyerni tudott, legyen az utcai, road, rövid ovál vagy superspeedway.

Bajnok: 1998
Indianapolis 500 győzelem: 1999

Rajtok: 104
Győzelmek: 9
Pole: 7
Pontok: 1510

Címei:
2000, CART Rookie of the Year
2005, Scott Brayton Award