Mark Neary Donohue, Jr.
1937.03.18. - 1975.08.19.

Születési hely: Haddon Township, New Jersey, USA

1957-ben kezdett versenyezni egy Corvette-el. Első győzelmét a Belknap County-i hegyi felfutáson szerezte meg. Közben folytatta tanulmányait, és 1959-ben mechanikai mérnökként végzett.
1961-ben megnyerte az SSCA nemzeti bajnokságot. A következő szezonokban is az SSCA bajnokságában versenyzett. 1964-ben a Bridgehampton 500 mérföldes versenyt megnyerte. A következő évben Walt Hangsen csapattársaként indult egy Ferrari 275-ös géppel a Sebringi 12 órás versenyen, de itt csak a 11. helyig jutottak. Ebben az évben Donohue még nyert két divíziós bajnoki címet, SSCA B osztályost egy Ferrari GT350-el és az SSCA Formula C kategóriát egy Lotus 20B autóval.
Walt Hangsen-el együtt szereztek egy 3. helyet a Daytona-i 24 órás versenyen, majd pedig a Sebring-i 12 órás versenyen is egy 3. helyet hoztak össze.
1966-ban egy Ford GT-40-el indult a Le Mans-i 24 órás versenyen. Nem volt szép emlék számára, hiszen barátja Walt Hangsen ezen autó tesztelése közben vesztette életét. A versenyen difi hiba miatt kiestek.
1967-ben visszatért Le Mans-ba a Shelby American Racing-el. és Bruce McLaren csapattársaként. A verseny végén a 4. helyen intik le a csapatot az Endurance Classic osztályban. Ebben az évben a United States Road Racing bajnokságban szerepel Roger Penske Lola T70-es autójával. Hat győzelmet szerezve lesz bajnok.
1968-ban megismétli sikerét ebben a szériában, Roger Penske autójával. két év két bajnoki cím. Ebben a szezonban kap lehetőséget először az USAC bajnokságban a Penske csapatnál. Két Mosport-i és a Riverside versenyeken. Mosport-ban szerez egy 6. és egy 4. helyet. A Riverside-i versenyen felfüggesztés törést szenved az autója, így kiesik a versenyből.
1969-ben ismét kap lehetőséget hat verseny erejéig. Legjobb eredménye a Brainerd-i 2. versenyen elért 4. hely volt. Első Indy500-as versenyén a 7 helyen intették le. 1970-ben Indianapolis-ban a 2 helyen ért célba. Megszerezte első pole-ját a Sears Point-i verseny kvalifikációján. Mindeközben a Trans-Am versenyeken növeli hírnevét. Parnelli Jones-al vív nagy csatákat AMC Javelin autójával. Három versenyt nyert, Bridgehamptom, Mont-Tramblant és Road America.
1971-ben már a szezon nagy részén rajthoz áll, megszerzi első győzelmét a Pocono-i oválon, pole-ból indulva. követjező Michigan-i versenyt is megnyeri. Még Ontario-ban szerez egy pole-t. Ebben az évben mutatkozik be a Formula-1-ben is. A Kanada-i versenyen áll rajthoz Roger Penske autójával és a 4. helyen végzett, ez egy ígéretes nyitás volt. Mindeközben a Trans-Am sorozatban hihetetlen szezont fut, 12 versenyből hetet nyer (Lime Rock, Edmonton, Donnybrook, Mont-Tremblant, Road America, Watkins Glen és Michigan). Indul a Can-Am sorozatban a Penske csapat Porsche 917-es autójával és megnyeri az Edmonton-i versenyt.
1972-ben megszerzi az Indianapolis 500-as verseny trófeáját. A Can-Am sorozatban bajnok lett nyolc versenyből hatot megnyert. 1968-tól nem rendszeresen vett részt a NASCAR sorozat több kategóriájában. 1973-ban megnyeri a szezonnyitó Riverside-i NASCAR Winston Cup versenyt. Az USAC-ban csak három verseny erejéig ugrik be, de kevés sikert ér el. A Can-Am bajnokságot megnyeri Roger Penske, Porsche 917/30-as autójával.
Kipróbálja magát az IROC versenyein, ahol 1974-ben egy Porsche RSR autóval, és rögtön meg is nyeri a bajnokságot. A Kanadai és USA nagydíjon rajthoz áll a Formula-1-ben.
1975 végzetes év. Teljes szezont terveznek a Penske csapattal a Formula-1-ben. Legjobb eredménye a Svéd nagydíjon elért 5. helye. Majd következett az ausztriai verseny. Az Österreichring-i versenypályán balesetet szenvedett, szalagkorlátnak ütközött. Úgy tűnt megúszta komoly sérülés nélkül, de fejét beütötte és ez fejfájást eredményezett, ami romlott. Kórházba szállítás után a következő napon kómába esett és agyvérzésben meghalt.

Bajnok: -
Indianapolis 500 győzelem: 1972

Rajtok: 29
Győzelmek: 3
Pole: 4
Pontok: 5200

Cimei:
1973, Drexel University presented Mark Donohue with its Engineering and Science Award
1990, International Motorsports Hall of Fame
2006, Sports Car Club of America Hall of Fame