Mauri Rose
1906.05.26. - 1981.01.01.

Születési hely: Columbus Ohio, USA

1927-től versenyzett, első versenyeit Ohio dirt pályáin kezdte helyi versenyeken.
1932-től vett részt az AAA Nemzeti bajnokságban. Első versenyét Indianapolis-ban futotta volna, de a szabadedzésen összetörte az autóját.Még három versenyen vett részt a szezonban, és mindháromszor a Top5-ben végzett. Syracuse-ban 5., A Detroit-i oválon megszerzi első győzelmét is, majd Oakland-ban pedig a 4. helyen intik le. Sikeres kezdet egy újoncnak. A bajnokságot a 7. helyen zárta.
1933-ban több csapatnál is versenyez. Indianapolis-ban ismét nem volt szerencséje, kiesett. A következő három versenyen viszont remekelt. Detroit-ban és Syracuse-ban 2. lett, a bajnokságon kívüli Elgin-i road versenyen pedig a 3. helyet szerezte meg. Ezek az eredmények csak a 9. helyre voltak elegendőek.
1934-es Indy500-on Leon Duray autójával a 2. helyen futott be. A továbbiakban viszont a Red Lion csapatnál vezetett. A Springfield-i oválon 3. lett, Syracuse-ban pedig csak a 9. helyet szerezte meg. Az év végén a 2. helyen zárt.
1935-ös szezon nem sok jót hozott számára. Két versenyen indulni sem tudott (Syracuse, Altoona). Indianapolis-ban és St. Paul-ban pdig műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.
1936 viszont a csúcsra repíti. Az Indy500-as versenyen a 4. lett. A Syracuse-i ovál versenyt pedig megnyerte. Goshen-i dirt oválon a 6. lett. Az évadzáró Vanderbilt Cup-ot 8. hyen zárta. Ebben az évebn nem kisebb egyéniség nyerte a versenyt, mint Tazio Nuvolari, Európa akkori egyik legjobbja. Ezeknek az eredményeknek köszönhetően megszerzi első bajnoki címét.
1937 újabb mélypont volt. Egyedül a Syracuse-i versenyen sikerül pontot szereznie. Indianapolis-t is csak a 18. helyen zárta.
Az 1938-as rövid szezonban az Indianapolis 500-as versenyen ismét műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. Syracuse-i oválon pedig 5. helyen zárt. A pontvadászatot a 14. helyen zárta.
1939-ben Wilbur Shaw csapatának autójával vág neki a szezonnak. Indianapolis-ban 8. helyen intették le. A következő Milwaukee-i versenyen 12., míg az utolsó Syracuse-i kihíváson nyerni tudott. A bajnokságban előrelépett a 7. helyre.
1940-ben csak az Indy500-on indult. A harmadik pozícióból kezdte a versenyt és a 3. helyen is intették le.
1941-ben megszerzi első Borg-Warner trófeáját. Igaz megosztott győzelem ez Floyd Davis-el. Rose autója a 60. körben leállt, a 72. körben kihívták Davis-t és Mauri Rose ebben az autóban folytatta és nyerte meg a versenyt. A szezon további részében Milwaukee-ban 3., Syracuse-ban pedig 4. helyen végzett. A pontversenyt a 3. helyen zárta.
A II. Világháború utáni 1946-os szezonban csupán négy versenyen vett részt. Az ISF 100-as versenyen 2. lett, Milwaukee-ban a 6. helyen zárt.
1947-ben megszerzi második Indy500 győzelmét a Blue Crown csapattal. A Milwaukee versenyt kihagyja, mivel nem érkeztek meg időben a versenyhelyszínre.
1948-ban ugyancsak a Blue Crown csapattal ismét győz Indianapolis-ban, immár harmadszor.
Ekkor már csak az Indianapolis 500 mérföldes versenyeken indul. az 1949-es versenyen műszaki hiba miatt kieset.
1950-ben nagy versenyben szorult a 3. helyre.
1951-ben Howard Keck autóját vezeti. A verseny 126. körében súlyos balesetet szenved, melyet kisebb sérüléssel megúszott. Ez volt az a pillanat számára, amikor is szögre akasztotta a kormányt és visszavonult.
A következő években a General Motors-nál mérnökként dolgozott, ahol segített a Chevrolet jövőjét megalapozni a stock car versenyeken.
1981-ben hunyt el újév napján Warren-ben, Michigan-i otthonában.

Bajnok: 1936
Indianapolis 500 győzelem: 1941, 1947, 1948

Rajtok: 36
Győzelmek: 6
Pole: 1
Pontok: 5918

Címei:
1982, Michigan Motor Sports Hall of Fame
1996, Motorsport Historic Hall of Fame