Dr. Steve Olvey (képen jobb oldalon)
1943.03.24.

Születési hely: Indianapolis, Indiana, USA

Dr. Terry Trammell (képen bal oldalon)
1949.11.17.

Születési hely: Richmond, Indiana, USA

Steve Olvey és Terry Trammell orvosok az 1980-as és 90-es években forradalmasították a versenypályák segélyszolgálatait. A CART vezető stewardjával, Wally Dallenbach-al együttműködve Olvey és Trammell új mércét állított fel a sportban, és sok életet mentett meg.
Olvey 1966-ban az Indianapolis Motor Speedway versenyzésén kezdte, és az USAC biztonsági csapatával dolgozott, mielőtt felvették volna a CART orvosának. igazgatója volt a szervezet 1979-es megalakulásakor. A szervezet 2003-as csődje után negyed évszázadon át szolgált ebben a minőségben, ma pedig az FIA Motorsport Biztonsági Globális Intézetében dolgozik.
Dr. Trammell egy világhírű indianapolisi ortopéd sebész, aki 1984-ben megmentette Rick Mears súlyosan sérült lábát, és 1984 és 1995 között a CART orvosi igazgatójaként és ortopédiai sérülésekkel foglalkozó tanácsadója volt. 1982 és 1995 között. 1996 és 2001 között a CART vezető ortopéd tanácsadója volt.
2005 óta Trammell az IRL és az IndyCar ortopéd tanácsadója és biztonsági tanácsadója. 2013-ban vonult nyugdíjba a műtéttől, miután 32 év szolgálatot teljesített az Indianapolisi OrthoIndynél. Trammell éveken át az FIA orvosi tanácsában is részt vett. A szervezet az FIA-nak világméretű biztonsági szabványokat biztosít az autóversenyzésre és gokartozásra vonatkozóan, és az FIA korábbi elnöke, Max Mosley és Sid Watkins professzor, régi F1-es orvosi vezető hozta létre.
„Sokat elértünk egy idő alatt, és ennek nagy része az volt, Wally Dallenbaché” – mondja Trammell. „Ő vezette az egész csoportot, és nem volt semmiféle zsoké a pozícióért. Megalkottuk a biztonság szabványát a versenyzésben, és ez mára a sport mércéjévé vált.”
Olvey és Trammell a csapatokkal és az autóépítőkkel együttműködve hatalmas fejlesztéseket hajtottak végre az autók felépítésében és összetörhetőségében. Dallenbachhal és Carl Horton mentőautó-építővel közösen egy erre a célra épített mentőautót is kifejlesztettek. Christian Fittipaldi sofőrrel együtt dolgoztak a HANS-eszköz fejlesztésén. „Christian eladta az ötletet a többi sofőrnek – mondja Olvey –, így minden probléma nélkül kötelezővé tudtuk tenni. Ezt követően az F1 következett, és a NASCAR és a motorsport minden más formája is.”
Olvey értékeli a CART biztonsági csapatát. „Kétségtelenül a legjobb biztonsági és egészségügyi programunk volt az összes motorsportban. Akkoriban jóval megelőztük a Forma-1-et, és természetesen a NASCAR sok ötletünket átvette, amikor 2007-ben új autójukhoz érkezett. Ha belenézünk egy mai NASCAR autóba, úgy néz ki, mint egy Indy autó. Üléseiket és fejvédőiket mind az Indy autóversenyeken fejlesztették ki.”
Trammell továbbra is az FIA-val és az IndyCarral dolgozik. „Megvizsgálunk minden fejlesztés alatt álló új dolgot, és javaslatokat teszünk arra vonatkozóan, hogy mi legyen a készülőben” – mondja Trammell. „Kicsit frusztráló, mert a bürokrácia lelassítja a dolgokat. Sebész vagyok, és már megszoktam, hogy intézzem a dolgokat. De sok mindent csináltunk az évek során. Elég hatékonyak voltunk.”

Forrás: mshf.com