Raffaele "Ralph" DePalma
1882 December 18. - 1956 Március 31.

Az Olaszországi Aquila régióban lévő Biccari-ban született.
Szüleivel 1893-ban emigráltak az USA-ba.
A fiatal Ralph kerékpár versenyzéssel indította karrierjét. Majd 22 évesen átnyergelt a motorkerékpár versenyzésre.
1909-ben pedig már az autóversenyzésben próbálja ki magát, dirt track és road versenyeken indul. Első hivatalos versenyének az 1909 augusztus 8.-i Indianapolis-i dirt oval verseny számít. Ezen a versenyen a Fiat tipusú gépével a 2. helyen végez a 93 körös száguldás végén, és ezzel hírnevet is szerez magának. Még három versenyen áll rajthoz ebben az évben, és mint jó olasz, továbbra is Fiat versenyautót vezet. A Lowell-i versenyen 6. lett, míg a következő Riverhead-i verseny meghozza neki az első győzelmet. A következő Long Island-i versenyen a 4. körben bukik és megsérül, így a verseny feladására kényszerül.
1910-ben ismét versenyez és ismét a Fiat típusú autójával. Az Atlanta-i dirt oval versenyeken egy 3. és 4. helyet szerez. A szeptemberi Indianapolis-i versenyekre is nevez. De a szept. 3.-i versenyen nem tud rajthoz állni. A következő versenyen viszont a 4. helyet szerzi meg.
1911-ben egy National autóval áll rajthoz a februári San Francisco-i versenyeken. Nem sikerült jól a Frisco-i kirándulás, az első versenyen mágnes hiba miatt csak 5. lesz és a következő versenyt sem tudja befejezni.
Simplex autóra vált ezt követően. Az első Indianapolis 500 mérföldes versenynek a 2. rajthelyről vág neki, a verseny végén 6. helyen intik le(7 óra 2 percet versenyzett).
A következő Elgin-i versenyen műszaki hiba miat kiállni kényszerül már a 2. körben. Philadelphia-ban már egy Mercer versenygépet vezet. Ez a márka sem hoz neki szerencsét, kormánymű törés miatt kiáll a 22. körben, ennek ellenére a 2. helyen sorolják. A novemberi Savannah-i versenyeken Mercedes autóval indul. Az első versenyen 2., míg a második versenyen a 3. helyet szerzi meg.
Az első igazán sikeres szezonja az 1912-es. Mercer és Mercedes autókkal indul a bajnokságban. Az évad 18 versenyéből csak öt versenyen indul, de négyszer győzteskén intik le, és ez elég a bajnoki cím megszerzéséhez.
- ebben a korszakban igazából a versenyen nem sokan vettek rész és nem is volt olyan, hogy valaki minden versenyen idult volna. 1912-ben pl. a legtöbb versenyen Hugie Hughes állt rajthoz, 9 alkalommal és így lett 4. a bajnokságban.-
Tehát Ralph DePalma négyszer lett első; Santa Monica 2, Elgin 4, Elgin 5 és Milwaukee 1. Az Indy 500-on dugattyú törés miatt kiállt a 198. körben.
A bajnoki címet Ted Tetzlaff elől halássza el mindössze 100 ponttal megelőzve vetélytársát.
1913-ban ismét csak öt versenyre nevez. A szezonban csak Mercer autóval versenyez. Indianapolis-ban csapágyhiba miatt ismét kiállni kényszerül. Az Elgin-i első versenyen győztesként intik le. A következő Elgin-i kihíváson 5. lett. Az évad végén a 4. helyen végez.
1914-ben megszerzi második bajnoki címét. Nyolc versenyt teljesít ebben az évben. Indianapolis-ban motorproblémák miatt nem tud indulni. A szezon során három győzelmet(Santa Monica 1, Elgin 1, Elgin 2) és három 4. helyet(Santa Monica 2, St. Paul, Corona) szerez.
1915-be két márkával versenyez. Legtöbbször Mercedes-el, míg a többi versenyen Stutz autóval indul. Elhódítja első és egyetlen Indianapolis 500 mérföldes trófeáját Mercedes autójával. A Kalamazoo-i versenyt viszont Stutz versenygépével nyeri meg. A két győzelem mellett még szerez öt Top5 helyezést is. A bajnokságot viszont csak a 6. helyen zárja.
1916-ban összesen 16 versenyen indul, igaz ebből csak nyolc a hivatalos, a másik nyolc pedig bajnokságon kívüli megmérettetés.
Az Indy 500 verseny jelentkezését lekési, így csak a lelátóról nézheti a versenyt. Ettől függetlenül jól kezdi a szezont. Az első négy versenyből kettőt nyer, Des Moines és Minneapolis, Chicago-ban 2 és az Omaha-i versenyen 7. lett. Az évad további része már nem ennire sikeres számára, többször műszaki hiba hátráltatta. Ezért a bajnokságban csak a 4. helyig jut.
A következő '17-es szezonban Packard autóval hat versenyen indul. A rossz kezdet után viszont az utolsó három versenye kárpótolja. A Chicago-i versenyeken szerez egy első és egy 3. helyet. Sheepshead Bay-i oválon pedig 2. helyen végez. A szezont a 10. helyen zárta.
1918-ban is csak a szezon kb. egy harmadán, három Chicago-i és három Sheepshead Bay-i versenyen áll rajthoz Packard autóval. Hihetetlen hat versenyt produkál, mind a hatszor győztesként intik le. De mivel kevés versenyen indult, így az összetett 4. hellyel kell megelégednie a 6 győzelem ellenére.
1919-ben Indianapolis-ban, Cincinnatti-ban és öt Sheepshead Bay-i versenyen áll rajthoz. Indianapolis-ban 6., míg a Sheepshead-i versenyeken 1., 2. és 3. helyeket szerez. Ez csak a 15. helyre lett elég.
Daytona Beach-en felállított egy 149.875 mph (241.15 kmh) sebességrekordot.
A szezon érdekessége, hogy a bajnok Howdy Wilcox csak két versenyen indulva hódította el a címet. Indianapolis-ban nyert és a júliusi Sheepshead-i versenyen 2. lett.
1920-ban egy Ballot volánja mögött versenyez. A szezon öt versenyéből négy versenyen állt rajthoz, az utolsó versenyre nem sikerült odaérnie, ezért csak az összetett negyedik lett, holott csak három versenyért kap pontot. Elgin-ben továbbra is jó teljesítményre képes. A 30 körös versenyen az élen végez. Indianapolis-ban az előkelő 5. helyen intik le.
Az 1921-es szezon felét a Beverly Hills-i oválon futották le. A 10 Beverly Hills-i versenyből haton indult és ebbőé hármat nyerni tudott. A Cotati és San Carlos-i versenyeken a Top5-ben végzett. Indianapolis-ban a 112. körben kiesett. Az év végén a 8. helyen állt.
Ebben az évben indul a Francia Nagydíjon, ahol Ballot 3L autóval a 2. helyen intik le, majd ezután az olasz nagydíjon is rajthoz áll, de műszaki hiba miatt feladja a versenyt.
1922-ben a Ballot márkát Duesenberg-re cserélte. Ebben a szezonban csak két értékelhető célba érése volt, Indianapolis-i 4. és a Cotati-i oválon megszerzett 7. hely. Ez csak a 12. helyre volt elég.
1923-ban is mint az előző szezonok nagy részében öt versenyen indul. Legjobb eredménye a Beverly Hills-i 3. hely. Nagy sikereket ebben az évben sem tud elkönyvelni. Indianapolis-ban műszaki probléma miatt kiállni kényszerül. A Tacoma-i versenyre pedig nem érkezik meg időben.
1924-es szezonban csak a Culver City-i versenyen áll rajthoz egy Miller SC autóval. A versenyt a 174. körben bekövetkezett dugattyútörés miatt nem tudja befejezni.
1925-ben csak 3 versenyre nevez, különösebb sikert nem könyvelhet el. Igaz két bajnokságon kívüli versenyen, Rockingham és Syracuse, nyerni tud.
Az 1926-os év értékelhetetlen számára, két verseny, egy kiesés és Indianapolis-ba nem tud elmenni. A bajnokságon kívüli Syracuse-i versenyt ismét megnyeri.
1927-ben csak az Indy 500-on szeretne indulni, de vissza lett vonva a nevezése. Bajnokságon kívül indul Syracuse-i és Cleveland-i versenyeken.
Az 1928 évadban csak a Syracuse-i versenyen vesz részt, de motorhiba miatt kiesik a versenyből.
1929-ben az Indy 500-as versenyre nem tud kvalifikálni, Detroit-ban pedig kiesik a 87. körben.
A következő évben csak Longhorn-i pályán áll rajthoz, de a 13. körben motorhiba miatt feladja a versenyt.
1931-ben az Indianapolis 500-as versenyre nem sikerül kvalifikálnia magát egy mIller versenygéppel.
Az utolsó open-wheel versenye az 1933-as Syracuse 100 mérföldes megmérettetés. A versenyt a 9. helyen zárja.
Ezután egészen 1936-os visszavonulásáig Stock Car versenyeken indul.
Szép karriert tudhat maga mögött, hiszen Amerikában és Európában is összesen 2889 versenyen vett részt; Sprint Car, Stock Car, Midget Car és európai nagydíjak.
Ezenkívül két filmben is szerepelt, az 1920-as High Speed és az 1924-es Racing for Life-ban.
Versenyzői pályafutása közben megszerezte 1920-ban az amerikai állampolgárságot majd megalapította Detroit-ban a DePalma Manufacturing Company céget, amely versenyautókat, motorokat autókhoz és repülőgépeket is gyártott.
1956-ban 73 évesen hunyt el South Pasadena-i otthonában.

AAA Nemzeti Bajnok: 1912 és 1914
Indianapolis 500 győzelem: 1915

Rajtok: 100
Győzelmek: 25
Pole: 10
Szerzett pontok: 11861
Vezetett körök: 1772

Címei:
1973, Automotive Hall of Fame
1991, International Motorsports Hall of Fame
1991, National Sprint Car Hall of Fame
1992, Motorsports Hall of Fame of America