René Thomas
1886 március 7. - 1975 szeptember 23.

A Franciaországi Périgueux-ban született.
1909 környékén kezd versenyezni. Első versenye a IV. Coupe des Voiturettes (Boulogne: 282 mérföld) lehetett. Ezen a versenyen a 3. helyen intik le egy Le Gui versenyautóval. Még rajthoz áll a II. Coupe de Normandie (Caen: 208 mérföld) és az I. Coupe d'Ostende (Ostende: 249 mérföld) versenyeken, ahol mindkétszer 2. lett.
1910-ben a repülés foglalkoztatja. Pilóta az Antoinette Company-nál, melynek tulajdonosa Leon Levavasseur(mérnök, feltaláló, hozzá fűződik a V8-as motorok közvetlen üzemanyag-befecskendezése), aki később motorokat gyárt versenyautókba.
1910-ben belekeveredik a világ első repülőgép balesetébe, mikor is monoplane gépével rázuhan egy Farman kétfedelű gépre. Könnyű sérülésekkel megússza a kalandot.
1911-ben visszatér a versenyzéshez. Elindul egy Delage autóval a VI. Coupe des Voiturettes (Boulogne: 623.81 km) versenyen, ahol ismét a 3. helyen végez.
1912-ben a XII. Grand Prix de l'Automobile Club de France (Dieppe: 1535.76 km) versenyen indul egy Lion-Peugeot L3-al, de a 20 körös verseny 7. körében kiállni kényszerül.
1913-ra szerez egy Th Scneider versenyautót. Indul a XIII. Grand Prix de l'A.C.F. (Amiens: 916.98 km) kupán, ahol a 9. helyen ér célba. Augusztusban rajthoz áll a Le Mans-ban rendezett III. Grand Prix de France & II Coupe de la Sarthe 540 km-es versenyen, de csak a 8. helyen végez.
1914-ben szerencsét próbál az Indianapolis 500 mérföldes versenyen egy Delage versenyautóval. És mint honfitársa Jules Goux (aki újoncként 1913-ban nyert), René Thomas is újoncként megnyeri a több mint 800 km-es száguldást.
A háború után visszatér Indianapolis-ba. Az 1919-es versenyen megszerzi az első rajthelyet Ballot autójával. A versenyen a 11. helyen végez.
1920-ban ismét egy Ballot autóval indul és a 16. rajthelyről az 500 mérföldes verseny végére felküzdi magát a 2. helyre.
1921-ben a Sunbeam csapatnál versenyez Indianapolis-ban. A kockás zászlót a 10. helyen befutva látja meg.
1924 Július 6.-án a Franciaországi Arpajon mellett sebességi világrekordot állított fel Delage autójával, 143.31 mph-ás (230,64 km/h) sebességet érve el.
1973-ban tér vissza az Indianapolis 500 mérföldes versenyre, ahol a Parádé körben az 1914-es győztes Delage autóját vezetheti.
1975-ben 89 évesen Párizsban hunyt el.
Az autóversenyzés hajnalának nagy francia autóversenyző generációjának tagja volt.

Indianapolis 500 győzelmek: 1914

Rajtok: 4
Győzelmek: 1
Pole: 1
Szerzett pontok: 1520
Vezetett körök: 114