Tony Kanaan
Teljes név: Antoine Rizkallah Kanaan Filho
1974.12.31.

Születési hely: Salvador, Brazília

Mint nagyon sok versenyző a kis Tony is Kartozással nyitotta karrierjét a '80-as évek elején.
1985-ben már győzelmeket ünnepelhetett a fiatal tehetség.
1988-ban már a brazil Kart bajnoki trófeát álította a vitrinbe.
A következő éveket is brazíliai versenysorozatokban töltötte.
1994-ben átjött az "Öreg kontinensre" szerencsét próbálni. A Forma-Europa Boxer sorozatba szerződött és rögtön az első évében bajnok is lett.
1995-re helyet kapott az Olasz F-3 bajnokságban.
1996-ban visszatért Amerikába, pontosabban az IndyLights bajnokságba. A Tasman Motorsport szerződtette. Jól sikerült a szezon, Detroit-ban győzni tudott és a bajnokság 2. helyén zárt.
1997-ben kemény csatában győzi le csapattársát Helio Casrtoneves-t és elnyeri a bajnoki címet mindössze 4 pont előnnyel. Ebben az évben győzelmet nem tud szerezni.
A Lights bajnoki címének köszönhetően 1998-ban megnyílik az út számára a C.A.R.T. ahol ugyancsak a Tasman Motorsport-nál kap lehetőséget. Legjobb eredményeit, két 3. helyet, Laguna Seca-ban és Houston utcáin éri el. A bajnokságban a 9. helyet szerzi meg.
1999-re Gerard Forsythe csapatához szerződik. Megszerzi első győzelmét az U.S. 500-on, a Michigan-i oválon. A bajnokság viszont nem sikerül túl fényesen. Csak a 11. helyet szerzi meg az összetettben.
2000 ismét a csapatváltás éve. Mo Nunn csapata szerződteti. De csalódást keltő évet könyvelhetett el. A szezon során csupán kilencszer látja meg a kockás zászlót. Így az évad végén a 19. helyen találja magát.
Ennek ellenére 2001-ben is a Mo Nunn Racing-nél versenyez. Győzelmet ebben a szezonban sem sikerül szereznie. Motegi-ben szerzett 3. helye az évad legjobb eredménye. A Bajnokságban feljön a 9. helyre.
2002-ben is a Mo Nunn Racing-nél versenyez. A csapat év közben a Reynard kasztniról Lola-ra vált. Ez egy kis fejlődést hoz a csapatnak. Az év során tizenegy Top 10-es helyezést szerez. Indul az Indianapolis 500 mérföldes versenyen és a 28. helyen végez. A bajnokságban a 12. helyen zárt.
2003-ban az Andretti Green Racing-hez igazol át, melynek tulajdonosai Mario és Micheal Andretti, és egyben átmegy a rivális IRL sorozatba. Rögtön az első szezon sikereket hoz. Phoenix-i versenyen győz és összesen kilenc Top 5 helyezést szerez. Indianapolis-ban a 3. helyen intik le. A jó eredmények hozzásegítik a bajnokság 4. helyéhez.
Az Andretti csapattal egészen 2010-ig együtt marad.
2004 Tony Kanaan éve! Háromszor állhat fel a dobogó legfelső fokára, Phoenix, Texas és Nashville. A szezon során 16 versenyből tizenötször végez a Top 5-ben. A kiváló teljesítményének jutalma a 2004-es bajnoki cím.
2005-ben két győzelmet, Kansas, Sonoma és tizenkét Top 5 helyezést szerezve, egy jó szezont futva, Dan Wheldon mögött az összetett 2. helyén végez.
2006-os szezonban szerényebb eredmények jönnek, egyetlen győzelmi trófeát vihet haza (Milwaukee). a Bajnoki tabellán visszacsúszik a 6. helyre.
2007 ismét az élmenők közé emeli. Karrierje egy szezonon belüli legtöbb győzelmét szerzi, öt versenyen diadalmaskodik, Motegi, Milwaukee, Michigan, Kentucky és Detroit. A kiváló szezon ellenére csak 3. lett a szezon zárásakor.
2008-ban megismétli az összetett 3. helyet. Bár csak egyszer intik le elsőként. A Richmond-i versenyen, pole-ból indulva nyerni tud. Emellett szerez még tizenegy Top 5 helyezést is, melyek nagyban hozzájárulnak az év végi helyezéséhez.
2009 nem sikerül túl jól, változó sikerrel fejezi be a versenyeket. Ezért komoly eredményt ebben az évben nem tud felmutatni. A bajnokságban a 6. helyen végez.
2010-ben, hét Top 5 helyezést és egy Iowa-i győzelmet zsebelhet be. Az év végén ismét csak a 6. helyig jut.
Az Andretti csapatnál eltöltött nyolc év után, 2011 a változás éve számára.
Átszerződik a KV Racing Technology csapathoz, melynek tulajdonosai a néhai versenyző Jimmy Vasser és Kevin Kalkhoven. Nem a mezőny legerősebb csapata, de képesek kiugró eredményekre. ezt mutatja Tony hat Top 5 helyezés is melyet a szezon során elért. Indianapolis-ban ismét jó helyen végez, mivel a 4. helyen intik le. A bajnokságban a 4. helyet szerzi meg.
2012 a nagy változások éve az IndyCar-ban. Bemutatkozik a Dallara DW12-es kasztni és járom motorgyártó is színre lép, Chevrolet, Honda, Lotus. A KV Racing a Chevy-nek szavaz bizalmat. A szezon felemásra sikerül, amely rányomja bélyegét az év végi összetett helyezésére, 9. helyen zár.
2013-ban a lassan kiöregedő, 39 éves bajnok eléri egyik álmát, a győzelmet a világ legnagyobb versenyén, az Indianapolis 500 mérföldes viadalon. Beírva ezzel magát az autóversenyzés halhatatlanjai közé. A szezon során összesen öt Top 5 helyezést szerezve a 11. helyen zárt.
2014-től a Ganassi csapat szolgálatában áll. Profi csapat és egy jó szezon. Továbbra is bizonyítja hogy még nem öregedett ki és jó formában van. Ezt bizonyítja begyűjtött tizenegy Top 10 helyezése is. Az évad záróversenyét a Fontana-i 500 mérföldes versenyt megnyerte. A bajnokságban a 7. helyen végzett.
2015; ebben a szezonban nem tudott a dobogó legfelső fokára felállni. Indianapolis-i és a Pocono-i 500-as versenyeken törte az autóját. Iowa-ban pedig motorhiba kényszerítette a verseny feladására. De még így is tíz Top10 helyezést rakott zsebre. Az idény végén a 8. pozíciót tudta megszerezni.
2016-ban is hozza az előző szezonjai szintjét. Ismét több mint tíz Top 10-es célba érkezést produkált A győzelem ebben az évben sem sikerült, de a szezont újra a 7. pozícióban zárta.
A 2017-es szezonban még Chip Ganassi szolgálatában áll. Az eredmények rendre elmaradnak, összesen három Top5 helyezést szerzett, mindhármat ovál pályán. A szezon végi összesítésben 403 egységgel, csak a 10. hely jutott TK.
2018-ban A. J. Foyt csapatánál versenyzett. A Foyt csapatnak is meg kellett ismernie az új aero csomagot, mint mindenkinek. Ettől függetlenül a csapatnak nem sikerült előre lépnie, továbbra is a mezőny közepében küzdöttek a jobb helyezésekért. Négy Top 10 célba érést produkáltak a csapatával, de ez csalódást keltő lehetett, ugyanúgy mint a szezon végi 16. hely.
2019 volt az utolsó teljes szezonja. A legjobb helyezése a Gateway-i harmadik hely volt. Ezen kívűl még három alkalommal sikerült beverekednie magát a Top 10-be. De az A. J. Foyt csapat csak ennyire volt képes sajnos.
2020-ban is maradt a Foyt csapatnál, de csak az ovál versenyeken ült autóba. Két Top 10-es helyezést ért el.
2021-ben már egy Ganassi autó ülésében tekeri a kormányt. Négy versenyen kap lehetőséget.
2022-ben már csak az Indianapolis 500 mérföldes versenyen ül autóba. A versenyt a 3. helyen zárta.
2023-ra a McLaren csapatnak írt alá az Indy500-as versenyre. A kilencedik rajthelyről indult és a 16. helyen zárt a 200. kör végén

A mezőny egyik nagy öregje az állandóan mosolygó Tony, és az egyik legnagyobb tréfamester is. Nagyon szimpatikus és szerethető jellem, melyet jobban nem is bizonyít, mint az Indy 500 győzelme, melyen az amerikai közönség hangos ovációval és tapssal köszöntötte Tony Kanaan győzelmét.

Bajnok: 2004
Indianapolis 500 győztes: 2013

Rajtok: 388
Győzelmek: 17
Pole: 14
Pontok: 8216