Troy Lynn Ruttman
1930.03.11. - 1997.05.19

Születési hely: Mooreland, Oklahoma, USA

Troy és családja eredetileg oklahomai származásúak voltak, de Troy születése után Texasba majd 1936-ben Kaliforniába költöztek.
Minden idők legfiatalabb Indy500 győztese a háború utolsó napjaiban-mindössze 15 évesen kezdett versenyezni.
Legelőször a Boneville-i gyorsulási versenyeken (Ezek a versenyek voltak a mai dragsterek elődei, ekkoriban hot rods-nak hívták ezeket a gépeket).
Troy az unokabátyja adataival versenyzett aki ekkor 17 éves volt. Mindjárt az első Ash Can Derby-t megnyerte amelynek díjazása 26 dollár volt.
1946-tól az erősebb roadster gépekkel versenyzett a kaliforniai versenypályákon.
1947-ben és 1948-ban a CRA (California Roadster Association) bajnokságot megnyerte, ekkor figyelt fel rá a híres promóter és csapattulajdonos J.C. Agajanian.
Ezekben az időkben mindösszesen 21 éves kortól lehetett versenyezni, de Agajanian látta a fantasztikus lehetőségeket a fiúban és nevezte az 1949-es AAA Középnyugati bajnokságba (itt olyan pályák voltak mint Dayton, Salem, Winchester, Fort Wayne) egy Malloy Offy géppel, közben pedig az AAA Nemzeti Bajnokságban is lehetőséget kapott öt verseny erejéig. Az Indy 500-on mindjárt a 12. helyezést érte el. A Sacramento-i versenyen pedig dobogóra állt, a 3. helyen intették le.
A történet szerint Troy ekkor is unokabátyja adataival versenyzett.
A következő 1950-es év ismét sikeresnek bizonyult, hiszen megnyerte a középnyugati bajnokságot, nagy csatában Duane Carter-rel. Közben a Bowes Seal Fast csapattal megszerezte első pole-ját (Langhorne), majd még a Detroit-i versenyt is pole-ból kezdhette, majd győzelmét is(Williams Grove), igaz bajnokságon kívüli verseny volt. Viszont a versenyek nagy részén a mezőny közepében zárt.
1951 volt az egyik csúcspont hiszen megnyerte ismét a középnyugati bajnokságot majd közben a csendes óceáni bajnokságot is. Közben az open-wheel autóval is sikeres volt. Másodszor nyerte meg két év alatt a Williams Groove-i versenyt, ebben az évben ez Pole-ból indulva sikerült neki. Karrierjét egy jelentéktelen Iowa-i IMCA verseny törte ketté 1953-ban. Sajnos csak 1954 közepén tért vissza, de már nem volt a régi...
A "nyílt kerekes" szériákban egészen 1964 július-ig versenyzett. Nem futott teljes szezonokat a nemzeti bajnokságban. A hátralévő szezonok során még begyűjtött kilenc Top5 helyezést.
Utolsó fényes győzelme 1957-ben a Monza-i oválon volt (Monzanapolis).
Karrierje második felében a stockcar szériában versenyzett ARCA és MARC sorozatokban.

Bajnok: -
Indianapolis 500 győzelem: 1952

Rajtok: 49
Győzelmek: 2
Pole: 2
Pontok: 3423

Cimei:
1992, Indianapolis 500 Hall of Fame
1993, National Sprint Car Hall of Fame
2002, West Coast Stock Car Hall of Fame
2003, National Midget Auto Racing Hall of Fame
2005, Motorsports Hall of Fame of America