William Stephen "Will" Power
1981.03.01.

Születési hely: Toowoomba, Ausztrália

Édesapja Bob Power ugyancsak autóversenyző volt ausztráliában.
Versenyzői karrierje a Queensland-i Morgan Park Raceway-en kezdődött egy Datsun 1200-as volánja mögött.
1999: A Power család tulajdonában lévő Swift SC92F-el részt vesz a Queensland Formula Ford Championship-ben. a Sorozatban versenyeket is sikerült nyernie.
2000: A Formula Ford State szériában állt rajthoz. Queenslandben 18 dobogós helyezéssel (hét győzelem, kilenc második és kettő harmadik hely) megnyerte az állami bajnokságot. Ahányszor csak rajthoz állt az első két hely valamelyikére kvalifikálta magát. A Formula Ford nemzeti bajnokságban is részt vett, ahol öt dobogós helyezéssel végül a hetedik helyet szerezte meg.
2001: Az ausztrál Formula Ford nemzeti bajnokságban a második helyet szerezte meg. A Surfers Paradise-on megrendezésre kerülő Honda Indy Young Guns versenyre meghívást kapott, ahol végül szintén második lett.
2002: Ausztráliában megnyerte a Formula Holden bajnokságot, az ausztrál Forma-3-ban pedig végül a második helyet szerezte meg. Pályafutása során először vett részt a Bathurst 1000 V8 Supercar versenyen, ahol a 38 fős mezőny első felében végzett.
2003: A brit Forma-3-as bajnokság 24 versenyéből huszonkettőn vett részt a Diamond Racing színeiben. Négy alkalommal végzett az első öt között, legjobb eredményét Thurxtonban érte el, ahol a második helyet szerezte meg. A 14. helyen zárta a bajnokságot.
2004: A brit Forma-3-as bajnokságban öt dobogós helyezéssel a kilencedik helyen végzett. A szezon után a Minardi F1-es csapatánál, az európai Forma-3000-ben és a World Series by Renault-ban tesztelt.
2005: A World Series by Renault-ban a Carlin Motorsport-nál versenyzett. A szezon folyamán háromszor állt fel a dobogóra ebből 2 versenyt, Le Manső és Bilbao, meg is nyerte. Ezenkívül csak egy negyedik és tizedik hellyel tudott pontot szerezni. A szezont a 7. helyen zárta.
A ChampCar-ban az évad utolsó két versenyén Ausztráliában és Mexikóvárosban állt először rajthoz a Team Australia színeiben. Élete első ChampCar viadalát a 11. helyről kezdhette meg. Sokáig az első7 tíz között autózott, ám egy versenybaleset miatt végül csak a 15. helyet szerezte meg. Mexikó városban a 13. helyről indult, és tizediként ért célba. 17 pontjával végül a 22. helyen zárta a bajnokságot. A World Series by Renault-ban is elindult; Le Mansban és Bilbaoban nyerni tudott.
2006: Teljes szezont futott a Walker Racing-nél. Egy pole-lal és egy dobogós helyezéssel megnyerte az újoncok bajnokságát. 206 pontjával összetettben a hatodik helyet szerezte meg. A ChampCar történetének első ausztrál versenyzője, aki hazai versenyén megszerezte a pole-t (ráadásul ez volt pályafutása első ChampCar pole-ja). Surfers Paradise-on minden esélye megvolt a győzelemre, ám a versenybalesetekben vétlen ausztrál végül csak a tizenkettedik helyen ért célba. Az évadzáró mexikóvárosi versenyen azonban javított; a szezont egy előkelő harmadik helyezéssel zárta. Elnyerte a Roshfrans Év Újonca Díját, valamint a Bridgestone Passion for Excellence elismerését is.
2007: Továbbra is a Walker Racing versenyzője. A szezonnyitó versenyen, Las Vegas-ban sikerült megszereznie élete első Champ Car győzelmét úgy, hogy a pole pozícióból indult és a leghosszabb ideig vezetett a versenyben. Az év folyamán még egy győzelmet tudott szerezni a Toronto-i futamon az eső közepette. A szezon során 4 pole-t szerez; Las Vegas, Edmonton, Surfers Paradise és Mexico City. A szezont az összetett 4. helyén zárja.
2008: A ChampCar és az IRL összeolvad ebben az évben. A Walker Racing nem folytatja az egyesített IndyCar sorozatban, így Power a szponzorával (Aussie Vinyards) együtt a KV Racing Technology-hoz szerződik. Az évad során egy Pole-t, Surfers Paradise és egy győzelmet, Long Beach, szerez. A szezon nagy részében általában a mezőny második felében végez. Három versenyt ad fel baleset miatt. Nem túl jó szezont tudhat maga mögött. A pontvadászatot a 12. helyen fejezi be.
2009: Roger Penske csapatához szerződik, de nem teljes szezonos versenyzőként. Nyolc versenyen kap lehetőséget. Helio Castroneves-t helyettesítette, mivel Helio-nak bírósági eljáráson kellett részt vennie adóügye miatt. Ettől függetlenül jó eredményeket hoz, hiszen minden versenyét a Top10-ben fejezi be. A Long Beach-i versenyen Pole-ból indul és a 2. helyen intik le. Edmonton-ban is Pole-ból kezdi a versenyt, de itt meg is nyeri a viadalt. A foghíjas szezon miatt csak a 19. helyet tudja megszerezni.
2010: Immár teljes szezonos lehetőséget kap a Penske csapat #12-es autójában. Meg is hálálja Roger Penske-nek ezt a lehetőséget. Kiváló szezont produkálva megszerzi a bajnokság 2. helyét, Dari Franchitti mögött, mindössze 5 pont hátránnyal. A szezonban a legtöbb Pole-t, nyolcat (St. Petersburg, Barber MP, Long Beach, Iowa, Watkins Glen, Edmonton, Mid-Ohio és Sears Point), és a legtöbb győzelmet, ötöt (Sao Paulo, St. Petersburg, Watkins Glen, Toronto és Sears Point.), is megszerzi. Megszerezhette volna a bajnoki címet is, de az évzáró Homestead-i versenyen a felfüggesztés törés miatt kiesett a versenyből. Így Franchitti-é lett a bajnoki cím.
2011: Power ismét hozza a legjobb formáját, de ismét csak a második hely jut neki. Legyőzője ismét Dario Franchitti. Pedig ebben a szezonban már hat győzelemmel (Barber, Sao Paulo, Fox Worth2., Edmonton, Sears Point és Baltimore) büszkélkedhet. Ismét nyolc pole kerül a neve mellé; St. Petersburg, Barber, long Beach, Sao Paulo, Toronto, Sears Point, Baltimore és Kentucky. A szezon 17 versenyéből 15-ön a Top 5-ben végez. Sajnos a évadzáró Las Vegas-i ovál verseny tragédiába fulladt, Dan Wheldon halálos balesete miatt. A versenyt a rendezőség törli.
2012: Lassan rá lehet ragasztani az örök második cimkét. Most Ryan Hunter-Reay volt a jobb. Ismét egy szoros bajnoki év, ahol ismét az év végén bukja el a bajnoki címet. A verseny 66. körében falhoz csapja az autóját. Hunter-Reay-nek pedig a 4. hely elég volt a bajnoki címhez, a különbség mindössze 3 pont volt köztük. A szezon mutatói, 3 győzelem; Barber, Long Beach és Sao Paulo, és 5 Pole; St. Petersburg, Sao Paulo, Mid-Ohio, Sears Point és Baltimore. Tizenöt versenyből 7 versenyen a Top 5-ben végez.
2013: Továbbra is a Team Penske #12-es autójában versenyez. A év első fele nem sikerült fényesen, mindössze két Top5 helyezésre futotta. A szezon második fele viszont ígéretes volt. Öt Top5, amelyből 3 győzelem; Sears Point, Houston 2. és Fontana. A Fontana-i 500-as versenyen megszerezte első 500 mérföldes trófeáját. Ennek ellenére csak a 4. helyig tudta feltornázni magát.
2014: Will Power éve. Megszerzi a bajnoki címet, csapattársát, Helio Castroneves-t utasítja maga mögé. Jól kezdte az évadot, majd a szezon közepén volt egy kis visszaesés. De a szezon utolsó harmadában ismét jó teljesítményt nyújtja szerezte meg a bajnoki trófeát. 2014-es mérlege: 3 győzelem; St. Petesburg, Detroit 1. és Milwaukee, és 4 pole; Barber, Texas, Milwaukee és Sears Point és nyolc Top 5.
2015: Továbbra is stabil tagja a Penske csapatnak. Ismét esélyese a bajnoki címnek. De csapattársa Juan-Pablo Montoya kiváló szezont teljesít, nagy küzdelmet folytatnak Scott Dixon-nal. Power hat pole-t és egy győzelmet (Indy GP) zsebelt be a szezon során. de végül csak a 3. hellyel kellett megelégednie a bajnok Dixon és csapattársa JPM mögött.
2016-ban ismét egy csapattársával kell megküzdenie, Simon Pagenaud-val. Pagenaud 2015-ben került a Penske-hez. Mindkét versenyző nagy csatát vív, amibe még beleszól Helio és az ifjú titán Josef Newgarden is. Simon Pagenaud nagyon erősen kezdte a szezont, de Power lassan elkezdte befogni. Power négy versenyt nyert; Detroit 2. verseny, Road America, Toronto és Pocono. A döntés a szezon végére maradt, amelyben Will Power húzta a rövidebbet. Watkins Glen-ben összetöri az autót, míg az évadzáró Sonoma-i versenyen csak a 20. helyen intették le, míg Pagenaud megnyerte a versenyt és a bajnoki címet is ezzel.
2017 egy nagyon hektikus szezon lett, balesetek és balszerencse kísérte. Ennek ellenére három versenyen locsolhatta győztesnek járó pezsgőt, Indy GP, Texas és Pocono. De a bajnoki pontversenyben csak az 5. helyen tudott végezni.
2018 elején sem kényeztette Fortuna. A fordulópontot az Indy GP győzelme hozta meg. A 102. Indianapolis 500 mérföldes versenyt pedig IndyCar karrierjében először megnyerte a 37 éves ausztrál. A szezon közepe viszont egy baleset és sok balszerencse miatt nagy visszaesést hozott. Majd az augusztusi Gateway-i 248 körös ovál versenyen ismét elsőként látta meg a kockás zászlót. Hiába a három győzelem, a pontversenyben alul maradt. Egy nagyon hektikus évadod tudhat maga mögött, kijutott neki mindenből a szezon során. A bajnokság 3. helyéig tudott vissza kapaszkodni.
2019 sem sikerült az elvárásai szerint, a bajnoki címről lemaradt. Mindössze két győzelmet hozott neki ez a szezon, ez kevésnek bizonyult ebben hektikus évadban. Műszaki hibák és balesetek hátráltatták a szezon során.
A 2020-as szezon sem volt jobb ismét egy összetett 5. hely, ismét két győzelem és két baleset.
2021 volt az igazi mélypont számára. Csak négy Top 5 helyezést sikerült begyűjtenie a szezon során és csak egy győzelme volt az augusztusi Indianapolis-i Big Machine Spiked Coolers Grand Prix. Nagyon sok hiba és balszerencse jellemezte az évet.
Majd eljött 2022, és egy új Will Power ült az autóban. Igaz csak a Detroit-i versenyt nyerte meg de nagyon konstans szezont futott. Összesen 12 Top5 helyezést hozott, ami elég volt hogy életben tudja tartani a bajnoki esélyeit, miközben az ellenfelei hibáztak vagy elkerülte őket is a szerencse. Ettől függetlenül kiválóan teljesített az év során és megérdemelten hódította el a bajnoki címet.
És Will Power 2022-ben új Pole Pozíció rekordot állított be megelőzve Mario Andrettit!
1. Will Power, 68
2. Mario Andretti, 65
3. Helio Castroneves, 54
2023 ismét visszaesést hozott számára. Összesen csak öt Top 5 helyezést tudott elérni. Nagyon hektikus szezont teljesített. Minkét Iowa-i versenyen a pole-ból indulhatott és mindkettőt a Top 5-ben fejezte be. A bajnoki címért folyó harcba nem tudott beleszólni. A szezont a 7. helyen zárta.

Versenyzői pályafutása is majdnem megszakadt szponzori és financiális problémák miatt, de ekkor Mark Webber segítette ki és így folytatni tudta a versenyzést.

Bajnoki címek: 2014, 2022
Indianapolis 500 győzelem: 2018

Versenyek: 286
Győzelmek: 41
Pole-ok: 70
Pontok: 8313

Bajnoki címei:
2000, Queensland Formula Ford bajnok
2002, Australian Drivers' bajnok
2010, Izod IndyCar Series Mario Andretti Road Course bajnok
2011, Izod IndyCar Series Mario Andretti Road Course bajnok

Díjak:
2006, Champ Car Rookie of the Year

Személyes tudnivalók:
Hobbija a fallabda és a gokart.
Példaképe: Ayrton Senna és Steve Waugh.
Kedvenc étele a sushi, itala az ananászlé.
Kedvenc zenekara a Red Hot Chilli Peppers.