Will Power |
Alex Palou |
Scott McLaughlin |
Josef Newgarden |
Scott Dixon |
170 pont |
156 pont |
152 pont |
140 pont |
133 pont |
|
|
Indianapolis-i motorteszt 2024-re. |
|

Az új, 2,4 literes, ikerturbós V6-os motor, amely 2024-ben debütál az NTT INDYCAR SOROZATBAN, március 28-30-án esett át első tesztjén az Indianapolis Motor Speedway közúti pálya Forma-1-es elrendezésén.
A Chevrolet Performance és a Honda Performance Development új erőforrással dolgozó mérnökei háromnapos hideg körülmények között megtett körök után azonos eredményeket értek el
A Team Penske pilótája, Josef Newgarden és Will Power megosztotta a Chevrolet tesztelési feladatait, Newgarden hétfőn, Power pedig kedden és szerdán fordult meg. Scott Dixon, a Chip Ganassi Racing a Hondánál tesztelt.
A motort nem teszteltĂ©k vĂ©gleges konfiguráciĂłjában. A fejlesztĂ©s, a tesztelĂ©s Ă©s a hibrid komponens beĂ©pĂtĂ©sĂ©re irányulĂł munka egĂ©sz Ă©vben folytatĂłdni fog. A hibrid energia-visszanyerĹ‘ rendszer bevezetĂ©se az ellátási lánc globális problĂ©mái miatt kĂ©sett.
A Chevy több mint 600 mérföldes tesztelésről számolt be a három nap alatt.
"Nagyon sikeres Ă©s eredmĂ©nyes három napot töltöttĂĽnk el az Ăşj Chevrolet 2,4 literes motorral" - mondta Rob Buckner, az INDYCAR Chevrolet mĂ©rnöki programjának vezetĹ‘je. "Ez egy nagy mĂ©rföldkĹ‘ volt a 2,4 literes eredeti koncepciĂłhoz kĂ©pest, a nĂ©hány Ă©vvel ezelĹ‘tti tervezĂ©stĹ‘l a motor autĂłba valĂł beĂ©pĂtĂ©sĂ©ig, most pedig mĂ©rföldkĹ‘nek számĂtĂł esemĂ©ny, amikor megtettĂĽk az elsĹ‘ köreinket az Indianapolisi road pályáján."
"HihetetlenĂĽl nagyra Ă©rtĂ©keljĂĽk a Chevrolet Performance összes kollĂ©gáját, valamint az Ilmornál dolgozĂł partnereinket azĂ©rt, mert elkötelezettek a 2,4 literes motorplatform rendkĂvĂĽl sikeres pályán valĂł törtĂ©nĹ‘ bemutatása mellett. Holnap versenyezhetĂĽnk ezzel a motorral, ami a legnagyobb dicsĂ©ret. KĂĽlön köszönet a Team Penske-nek, hogy gyorsan megĂ©pĂtettek egy megbĂzhatĂł Ă©s biztonságos tesztautĂłt, valamint Josef Newgarden Ă©s Will Power, akik elsĹ‘ osztályĂş visszajelzĂ©sekkel gondoskodtak prototĂpusunkrĂłl."
David Salters, a HPD elnöke Ă©s műszaki igazgatĂłja Ăgy nyilatkozott: "Nagy Ă©s inspirálĂł kihĂvás a Honda mĂ©rnökeinek, a HPD-nĂ©l Kaliforniában, ahol a Honda INDYCAR motort tervezik, szimulálják, gyártják, összeszerelik Ă©s tesztelik. A motor jĂłl működött a három nap alatt, Ă©s a Chip Ganassi Racingnek Ă©s Scott Dixonnak köszönhetĹ‘en az összes tervezett tesztet teljesĂtettĂĽk."
"Az autĂł hibátlanul futott, nagyszerű visszajelzĂ©sek mellett, Ă©s sokat tanultunk. Nagyszerű, hogy pályára visszĂĽk az Ăşj erĹ‘forrásunkat. Ezeket a kihĂvásokat magunk elĂ© állĂtjuk, hogy a HPD-nĂ©l fejleszthessĂĽk az embereinket Ă©s technolĂłgiánkat. Nagyon bĂĽszke vagyok a HPD csodálatos csapatára Ă©s a Honda ?kihĂvĂł szellemĂ©re. Nagyszerű látni ezt a kemĂ©ny munkát a legendás Indy pályán, ami nagyon kĂĽlönleges Ă©s minden bizonnyal Ă©rzelmes mindannyiunk számára."
"Nagyszerű tesztĂĽnk volt Indyben az elmĂşlt három napban. A hideg hĹ‘mĂ©rsĂ©klet ellenĂ©re HPD versenymotorunk jĂłl teljesĂtett, Ă©s kĂ©szen áll arra, hogy hibrid barátja csatlakozzon a bulihoz. Alig várjuk, hogy integráljuk a hibrid technolĂłgiát, fokozzuk a hajtáslánc teljesĂtmĂ©nyĂ©t, Ă©s tovább fokozzuk az IndyCar nagyszerű versenyeit." - mondta David Salters
A 2,4 literes, ikerturbós V-6-os, hibrid technológiával készült motor fejlesztése az IndyCar egyedülálló innovációit foglalja magában. Az új motor a világ legizgalmasabb és legversenyképesebb versenysorozatának egy erőteljes 800 lóerőt ad majd alapértékként. A hibrid rendszer hozzáadása további 100 lóerős lökést ad, hogy végül 900 lóerős legyen.
Will Power már a hibrid alkatrĂ©szek nĂ©lkĂĽl is lelkes volt az Ăşj motor teljesĂtmĂ©nyéért.
"A mai nap nagy lĂ©pĂ©s volt a 2,4 literes motorcsomag felkĂ©szĂtĂ©sĂ©ben a 2024-es szezonra" - mondta Power. "Azonnal világossá vált, hogy Chevy sok munkát fektetett már ebbe. NyilvánvalĂłan egyre jobb Ă©s jobb lesz. A Verizon 5G Chevy csapata 150 kört tett meg, Ă©s egĂ©sz nap lenyűgözött a motor ereje. Nagyon izgatott vagyok a sorozat ezen kiegĂ©szĂtĂ©se miatt, Ă©s alig várom, hogy továbbra is segĂthessek a fejlesztĂ©sben."
forrás: indycar.com |
|
Egy kis történelem...
A Cummins Engine Co. Inc. alapĂtĂłja, Clessie L. Cummins volt. IdĹ‘nkĂ©nt az Indy500-at használta cĂ©ge motorjainak bemutatására Ă©s nĂ©pszerűsĂtĂ©sĂ©re.
A cĂ©get 1919-ben alapĂtotta, Ă©s Cummins volt aki Rudolf Diesel motor tervĂ©t felhasználta Ă©s alkalmazta. ElejĂ©ben csak mezĹ‘gazdasági kĂ©pekhez gyártott motorokat, a kĂ©sĹ‘bbiekben már haszonjárművekben is használhatĂł motorok gyártásába is belekezdett.

Versenyzés az Indianapolis 500-on.
Kihasználva a nagyobb dĂzelmotorokat engedĂ©lyezĹ‘ szabályokat, a Cummins mĂ©rnökeibĹ‘l Ă©s technikusaibĂłl állĂł csapat mĂłdosĂtott teherautĂł-motort használt az autĂłban, a pályán valaha használt elsĹ‘ turbĂłfeltöltĹ‘vel. Egyes alkatrĂ©szeket alumĂniumbĂłl vagy magnĂ©ziumbĂłl martak a sĂşly csökkentĂ©se Ă©rdekĂ©ben. A csapat szĂ©lcsatornát használt egy aerodinamikusabb karosszĂ©ria kialakĂtásához.

Első Indianapolis-i részvételüket 1931-ben ejtették meg, de a Dave Evans vezette autó nem tudta kvalifikálni magát.
Ebben az Ă©vben Daytona Beach-en felállĂtotta a Diesel motoros autĂł sebessĂ©grekordját, 100.755 mph-val.
A következĹ‘ prĂłbálkozás 1934-ben törtĂ©nt, mikor is Stubby Stubblefield-el a volán mögött a 29. rajthelyet szereztĂ©k meg, a versenyt pedig a 12. helyen zárták, teljesĂtve a teljes 200 körös távot. A verseny alatt egy dĂzelmotoros versenyautĂł sebessĂ©grekordját állĂtotta fel, 80.389 mph-es sebessĂ©ggel.
A harmadik Indy részvételre 1950-ben került sor, de ez az év nem volt sikeres. Műszaki hiba miatt feladni kényszerültek a versenyt az 52. körben.
Egy Ă©v szĂĽnet után 1952-ben neveztek ĂşjbĂłl. Freddy Agabashian a pole-ig száguldott, megszerezve egy diesel motoros autĂł elsĹ‘ törtĂ©nelmi pole pozĂciĂłját. A verseny ismĂ©t csalĂłdást keltĹ‘ volt, a turbĂłfeltöltĹ‘ megadta magát a 71. körben.

1952-re Clessie L. Cummins elhagyta a cĂ©get, valĂłszĂnűleg az Ăşj vezetĂ©s pedig lemondott a további Indianapolis 500-on valĂł rĂ©szvĂ©telrĹ‘l.
|
|
|
2022.03.19-20.: XPEL 375, Texas Motor Speedway |
|

Hivatalos spotter guide.
Egy kis statisztika a jelenlegi mezőny Texas-i eredményeiről, Driver performance
RaceControll
Mint a múlt hétén már bejelentették, J. R. Hildebrand az A. J. Foyt csapat #11-es autóját fogja vezetni a hétvégén.
És természetesen Romain Grosjean és Jimmie Johnson is rajthoz áll az idén az ovál versenyeken.
Az újoncok közül Tatiana Calderon kivételével mindenki rajthoz áll Texas-ban.
Ed Carpenter a #33-as ECR autóval nevezett, összesen 27 autó várja a zöld jelzést.
A Texas-i pálya felülete miatt egy plusz szabadedzést iktattak be a kvalifikáció után.
Ez a speciális J1 TrackBite nevű, egyedi formulájĂş szintetikus gyanta miatt van, amivel a NASCAR autĂłknak biztosĂtanak nagyobb tapadást a pályán, viszont ez az IndyCar autĂłkra nĂ©zve veszĂ©lyes lehet.
A kvalifikáciĂł ismĂ©t hozta a kötelezĹ‘ meglepetĂ©st, Felix Rosenqvist megszerezte elsĹ‘ ovál pole pozĂciĂłját. A második helyrĹ‘l a St. Pete-i gyĹ‘ztes McLaughlin kezdheti a versenyt.
Takuma Sato az #51-es Dale Coye autót a harmadik rajthelyre kvalifikálta.
Az időmérő csalódása a Rahal Letteman Lanigan Racing volt, sikeresen megszerezték a 24., 25. és 27. helyet.
Az újoncok közül Devlin DeFrancesco volt a leggyorsabb.

A versenyre ismét nem panaszkodhatunk, izgalmas, lendületes és a végén a dráma!
Scott McLaughlin egy biztos győzelmet bukott el az utolsó másodpercben csapattársával Josef Newgardennel szemben.
Az egész Penske csapat jól funkcionált, mivel mindhárom autó a Top5-ben végzett.
Jimmie Johnson minden elismerést megérdemel, hatalmasat autózva a 18. helyről, a 6. helyen végzett. Jó taktika, kiváló versenyző.
Rinus VeeKay is megmutatta, hogy oválon is nagyon tud menni.
A versenyre a szabadedzésen hatalmasat bukó Jack Harvey-t, Santino Ferrucci váltotta a #45-ös RLL autóban.
Hétvége menetrendje:
2022.03.19. 16:45-18:00 : Szabadedzés 1. eredménye
2022.03.19. 20:00-21:00 : Időmérő eredménye
2022.03.19. 23:00-23:30 : Szabadedzés 2.
2022.03.19. 23:45-00:45 : Utolsó szabadedzés eredménye
2022.03.20. 18:40-21:00 : Verseny eredménye
forrás: www.indycar.com
|
|
|
|
Születésnapok és megemlékezések |
|
2022.05.18.
Mai születésnaposok!
Bill Sullivan
1927.05.18.-2013.07.23.
Frank Sanborn
1935.05.18.
Donnie Beechler
1961.05.18.
Simon Pagenaud
1984.05.18.
Mai megemlékezés!
Jim Malloy
1932.05.23.-1972.05.18.
Jim McElreath
1928.02.18. - 2017.05.18
|
|