Verseny eredmények 2022
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Will Power Alex Palou Scott McLaughlin Josef Newgarden Scott Dixon
170 pont 156 pont 152 pont 140 pont 133 pont
Teljes pontverseny tábla
Indianapolis-i motorteszt 2024-re.


Az új, 2,4 literes, ikerturbós V6-os motor, amely 2024-ben debütál az NTT INDYCAR SOROZATBAN, március 28-30-án esett át első tesztjén az Indianapolis Motor Speedway közúti pálya Forma-1-es elrendezésén.

A Chevrolet Performance és a Honda Performance Development új erőforrással dolgozó mérnökei háromnapos hideg körülmények között megtett körök után azonos eredményeket értek el

A Team Penske pilótája, Josef Newgarden és Will Power megosztotta a Chevrolet tesztelési feladatait, Newgarden hétfőn, Power pedig kedden és szerdán fordult meg. Scott Dixon, a Chip Ganassi Racing a Hondánál tesztelt.

A motort nem tesztelték végleges konfigurációjában. A fejlesztés, a tesztelés és a hibrid komponens beépítésére irányuló munka egész évben folytatódni fog. A hibrid energia-visszanyerő rendszer bevezetése az ellátási lánc globális problémái miatt késett.

A Chevy több mint 600 mérföldes tesztelésről számolt be a három nap alatt.

"Nagyon sikeres és eredményes három napot töltöttünk el az új Chevrolet 2,4 literes motorral" - mondta Rob Buckner, az INDYCAR Chevrolet mérnöki programjának vezetője. "Ez egy nagy mérföldkő volt a 2,4 literes eredeti koncepcióhoz képest, a néhány évvel ezelőtti tervezéstől a motor autóba való beépítéséig, most pedig mérföldkőnek számító esemény, amikor megtettük az első köreinket az Indianapolisi road pályáján."

"Hihetetlenül nagyra értékeljük a Chevrolet Performance összes kollégáját, valamint az Ilmornál dolgozó partnereinket azért, mert elkötelezettek a 2,4 literes motorplatform rendkívül sikeres pályán való történő bemutatása mellett. Holnap versenyezhetünk ezzel a motorral, ami a legnagyobb dicséret. Külön köszönet a Team Penske-nek, hogy gyorsan megépítettek egy megbízható és biztonságos tesztautót, valamint Josef Newgarden és Will Power, akik első osztályú visszajelzésekkel gondoskodtak prototípusunkról."

David Salters, a HPD elnöke és műszaki igazgatója így nyilatkozott: "Nagy és inspiráló kihívás a Honda mérnökeinek, a HPD-nél Kaliforniában, ahol a Honda INDYCAR motort tervezik, szimulálják, gyártják, összeszerelik és tesztelik. A motor jól működött a három nap alatt, és a Chip Ganassi Racingnek és Scott Dixonnak köszönhetően az összes tervezett tesztet teljesítettük."

"Az autó hibátlanul futott, nagyszerű visszajelzések mellett, és sokat tanultunk. Nagyszerű, hogy pályára visszük az új erőforrásunkat. Ezeket a kihívásokat magunk elé állítjuk, hogy a HPD-nél fejleszthessük az embereinket és technológiánkat. Nagyon büszke vagyok a HPD csodálatos csapatára és a Honda ?kihívó szellemére. Nagyszerű látni ezt a kemény munkát a legendás Indy pályán, ami nagyon különleges és minden bizonnyal érzelmes mindannyiunk számára."

"Nagyszerű tesztünk volt Indyben az elmúlt három napban. A hideg hőmérséklet ellenére HPD versenymotorunk jól teljesített, és készen áll arra, hogy hibrid barátja csatlakozzon a bulihoz. Alig várjuk, hogy integráljuk a hibrid technológiát, fokozzuk a hajtáslánc teljesítményét, és tovább fokozzuk az IndyCar nagyszerű versenyeit." - mondta David Salters

A 2,4 literes, ikerturbós V-6-os, hibrid technológiával készült motor fejlesztése az IndyCar egyedülálló innovációit foglalja magában. Az új motor a világ legizgalmasabb és legversenyképesebb versenysorozatának egy erőteljes 800 lóerőt ad majd alapértékként. A hibrid rendszer hozzáadása további 100 lóerős lökést ad, hogy végül 900 lóerős legyen.

Will Power már a hibrid alkatrészek nélkül is lelkes volt az új motor teljesítményéért.

"A mai nap nagy lépés volt a 2,4 literes motorcsomag felkészítésében a 2024-es szezonra" - mondta Power. "Azonnal világossá vált, hogy Chevy sok munkát fektetett már ebbe. Nyilvánvalóan egyre jobb és jobb lesz. A Verizon 5G Chevy csapata 150 kört tett meg, és egész nap lenyűgözött a motor ereje. Nagyon izgatott vagyok a sorozat ezen kiegészítése miatt, és alig várom, hogy továbbra is segíthessek a fejlesztésben."

forrás: indycar.com
Cummins Diesel Special
Egy kis történelem...

A Cummins Engine Co. Inc. alapítója, Clessie L. Cummins volt. Időnként az Indy500-at használta cége motorjainak bemutatására és népszerűsítésére.
A céget 1919-ben alapította, és Cummins volt aki Rudolf Diesel motor tervét felhasználta és alkalmazta. Elejében csak mezőgazdasági képekhez gyártott motorokat, a későbbiekben már haszonjárművekben is használható motorok gyártásába is belekezdett.



Versenyzés az Indianapolis 500-on.
Kihasználva a nagyobb dízelmotorokat engedélyező szabályokat, a Cummins mérnökeiből és technikusaiból álló csapat módosított teherautó-motort használt az autóban, a pályán valaha használt első turbófeltöltővel. Egyes alkatrészeket alumíniumból vagy magnéziumból martak a súly csökkentése érdekében. A csapat szélcsatornát használt egy aerodinamikusabb karosszéria kialakításához.

Első Indianapolis-i részvételüket 1931-ben ejtették meg, de a Dave Evans vezette autó nem tudta kvalifikálni magát.
Ebben az évben Daytona Beach-en felállította a Diesel motoros autó sebességrekordját, 100.755 mph-val.
A következő próbálkozás 1934-ben történt, mikor is Stubby Stubblefield-el a volán mögött a 29. rajthelyet szerezték meg, a versenyt pedig a 12. helyen zárták, teljesítve a teljes 200 körös távot. A verseny alatt egy dízelmotoros versenyautó sebességrekordját állította fel, 80.389 mph-es sebességgel.
A harmadik Indy részvételre 1950-ben került sor, de ez az év nem volt sikeres. Műszaki hiba miatt feladni kényszerültek a versenyt az 52. körben.
Egy év szünet után 1952-ben neveztek újból. Freddy Agabashian a pole-ig száguldott, megszerezve egy diesel motoros autó első történelmi pole pozícióját. A verseny ismét csalódást keltő volt, a turbófeltöltő megadta magát a 71. körben.


1952-re Clessie L. Cummins elhagyta a céget, valószínűleg az új vezetés pedig lemondott a további Indianapolis 500-on való részvételről.
2022.03.19-20.: XPEL 375, Texas Motor Speedway


Hivatalos spotter guide.

Egy kis statisztika a jelenlegi mezőny Texas-i eredményeiről, Driver performance

RaceControll


Mint a múlt hétén már bejelentették, J. R. Hildebrand az A. J. Foyt csapat #11-es autóját fogja vezetni a hétvégén.
És természetesen Romain Grosjean és Jimmie Johnson is rajthoz áll az idén az ovál versenyeken.
Az újoncok közül Tatiana Calderon kivételével mindenki rajthoz áll Texas-ban.
Ed Carpenter a #33-as ECR autóval nevezett, összesen 27 autó várja a zöld jelzést.

A Texas-i pálya felülete miatt egy plusz szabadedzést iktattak be a kvalifikáció után.
Ez a speciális J1 TrackBite nevű, egyedi formulájú szintetikus gyanta miatt van, amivel a NASCAR autóknak biztosítanak nagyobb tapadást a pályán, viszont ez az IndyCar autókra nézve veszélyes lehet.


A kvalifikáció ismét hozta a kötelező meglepetést, Felix Rosenqvist megszerezte első ovál pole pozícióját. A második helyről a St. Pete-i győztes McLaughlin kezdheti a versenyt.
Takuma Sato az #51-es Dale Coye autót a harmadik rajthelyre kvalifikálta.
Az időmérő csalódása a Rahal Letteman Lanigan Racing volt, sikeresen megszerezték a 24., 25. és 27. helyet.
Az újoncok közül Devlin DeFrancesco volt a leggyorsabb.


A versenyre ismét nem panaszkodhatunk, izgalmas, lendületes és a végén a dráma!
Scott McLaughlin egy biztos győzelmet bukott el az utolsó másodpercben csapattársával Josef Newgardennel szemben.
Az egész Penske csapat jól funkcionált, mivel mindhárom autó a Top5-ben végzett.
Jimmie Johnson minden elismerést megérdemel, hatalmasat autózva a 18. helyről, a 6. helyen végzett. Jó taktika, kiváló versenyző.
Rinus VeeKay is megmutatta, hogy oválon is nagyon tud menni.
A versenyre a szabadedzésen hatalmasat bukó Jack Harvey-t, Santino Ferrucci váltotta a #45-ös RLL autóban.



Hétvége menetrendje:
2022.03.19. 16:45-18:00 : Szabadedzés 1. eredménye
2022.03.19. 20:00-21:00 : Időmérő eredménye
2022.03.19. 23:00-23:30 : Szabadedzés 2.
2022.03.19. 23:45-00:45 : Utolsó szabadedzés eredménye
2022.03.20. 18:40-21:00 : Verseny eredménye

forrás: www.indycar.com
Születésnapok és megemlékezések
2022.05.18.

Mai születésnaposok!

Bill Sullivan
1927.05.18.-2013.07.23.

Frank Sanborn
1935.05.18.

Donnie Beechler
1961.05.18.

Simon Pagenaud
1984.05.18.


Mai megemlékezés!

Jim Malloy
1932.05.23.-1972.05.18.

Jim McElreath
1928.02.18. - 2017.05.18

Facebook
Weblapok

Partnerek

Bejelentkezés
Felhasználónév

JelszĂł



Elfelejtetted jelszavad?
új jelszó kérése
Generálási idő: 0.02 másodperc 4,240,007 egyedi látogató